måndag 19 januari 2009

Is och vattenpölar

Idag står det vatten på den genomfrusna marken, det är som en hal sörja, hästarna trippar runt och står på de torra ställena i hagen.
Jag går runt och funderar på hur jag skall ordna min trädgård så att strukturen blir tydligare, rumsligare och tydligare gränser mellan vilt och tuktat.
Curryörten har än så länge överlevt vintern, kanske klarar den sig, doften är aromatisk och de silvriga bladen  en vacker kontrast.
Ensamma tallen, när det stormar vajar den betänkligt, men det får finnas kvar som en påminnelse om tallbacken och gårdens namn.
Mögliga solrosor står och vajar i trädgården, vackert och lite sorgligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia