onsdag 11 februari 2009

Och det blev VITT!

Isophäcken bågnar under snön, ett vitt täcke har lagt sig över landskapet. Vackert fast ganska blött för det är över noll grader.
Lillo, vår lappska vallhund, hon skall kunna springa miltals i snö och kyla, men hon ligger helst framför brasan i värmen. Hon har kanske blivit lite knasig av det skånska varma klimatet. Men det bästa hon vet är långa promenader i ur och skur trots allt.
Laduväggen med snön.
Humlen, sirlig, blåser hit och dit i snövädret. Humle är en vacker klättrare, min humlestör knäcks varje år av hårda vindar på hösten, i år tänker jag tillverka en rejäl sak som skall gräva djupt ner i marken. Kanske kan den klara sig då?

Annas fönster med hennes häststjärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia