söndag 1 mars 2009

snödroppar,en vintergäck och små,små nässlor

En liten vintergäck har vågat sig fram mellan gamla löv och vissnade nässelstänglar.
Snödropparna står i ruggar och det kändes som vår i går!
Inne fick vi städfnatt och drog ner gamla spindelvävar i taket och putsade fönster, ute började jag att räfsa.
När solen kommer och snön smälter ser man allt skräp som samlat sig och jag får en oemotståndlig lust att räfsa..
Här fanns inte ens särskilt många vårblommor kvar, hönsen hade nog utrotat det mesta, hela trädgården var ju hönsgård.
Vi har delat det som fanns och planterat in snödroppar, vintergäck och scillor. Sorkarna äter upp en del av det och en del etablerar sig och sprider sig sakta men säkert.

Små, små nässlor tittar upp, snart kan jag göra nässelsoppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia