söndag 8 mars 2009

snöklockor och pelargoner

I går var jag ute med mina döttrar och shetlandsponnyn, vi kom bort till en ödetomt på vår rid och cykeltur, här växer de finaste snöklockor. De hade precis kommit upp ur gräset, den största plockade vi, nu njuter vi av den, elegant som en balkjol är snöklockan.
Men de vanliga snödropparna är vackra de också i sin enkelhet.

I fönstret står pelargonskott, detta är en bornholmspelargon som jag fick av en väninna förra sommaren. Plantan blev aldrig så stor att den blommade, jag väntar nyfiket på hur blommorna ser ut. Skott blev det dock så att det räcker och blir över, när jag i höstas tog in plantan i vår "förstuga" sköt den iväg på alla håll.
I går fick växthuset till sist sitt komposttäcke, nu är det tjälfritt och jag kan gräva i jorden igen.
Nu är jag otålig och vill att det skall bli några grader varmare så att det går att går att gräva i rabatterna och köksträdgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia