söndag 14 juni 2009

Återerövra kullerstenarna!

Fuchsia köpt för knopparnas utseende, kanske inte så bra.
Fuchsia är fina att fotografera, kanske en tantblomma, fast det tycker jag inte riktigt. De har också sina kvaliteter, speciellt formen tycker jag.
Kullerstenarna får ha viss växtlighet, timjan, oregano, anisisop, gräslök, men nu var det oändliga mängder gräs, maskrosor, tistlar, mossa och annat smått ogräs.
Tre skottkärror med ogräs har jag än så länge kört bort, gården borde hållas efter löpande, men det är svårt att hinna allt och sedan har det ju regnat alldeles oerhört mycket den senaste tiden, då växer allt plötsligt explosivt.

Rensning pågående!
Kniv ( slö), kvast, skyffel och skottkärra behövs och armkrafter..jag har träningsvärk i dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia