tisdag 23 juni 2009

Växthuset

Blå, blå riddarsporre, nära, nära.

Oxtungorna igen, snart har jag trädgården full, men det är inte så många andra blommor som vill växa på den sidan huset, torrt, torrt och grusjord.
I växthuset växer en självsådd opiumvallmon, Papaver somniferum, men vad jag kan läsa mig till är den en av de äldsta kulturväxterna,  fröna används till bakning, att utvinna opium skulle vara från en vit blommande släkting.

Tomat i växthuset, jag kom på att jag kan använda växthuset som fotostudio, ljuset är perfekt och det blåser inte.
Mitt växthus är ett plastväxthus och inte särskilt fint, men det fyller sin funktion. Någon gång vill jag ha ett stort där jag både kan odla och ha en plats att stå och arbeta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia