fredag 17 juli 2009

Kvitten och fikon på klippön

Kungsljuset hemma har blivit jättelikt, tack vare allt regn, för det är ett alldeles vanligt kungsljus, inget jätteKungsljus.
Lavendeltid!
Jag har just varit tre dagar på Bornholm, här är mina svärföräldrars kvittenträd, så vackra blir de när de är runt 50 år!
Fikon på friland, det går här i Skåne också!!
Murgrönevägg.
Vi tog en båttur från Hammarhavnen, man åker nerför kusten förbi Hammershus och söderut, i grottor och längs den dramatiska kusten. Här finns massor av fåglar, måsar av olika slag, tordmule, ejdrar och skarvar.
Kan bara rekommenderas om man är på ett besök på ön!
Stiltje och mjuk sommarvärme, efter båtfärden kan man ta ett dopp i viken vid hamnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia