lördag 15 augusti 2009

Svart vitt


Jag sitter just nu och jobbar med en serie svartvita blommbilder, ovant efter många år i färg, men en rolig utmaning. Det är bra med uppdrag med begränsningar, då tar man och tänker en extra gång och ofta uppstår något nytt ur detta. Kanske låter paradoxalt.
Kul att jobba svartvitt, en gång för många år sedan ägnade jag mängder av tid åt att göra svartvita bilder i fotolabbet, sedan många timmar åt att göra färgbilder, nu kan jag göra allt detta arbetet i datorn. Det finns stora fördelar att slippa giftiga kemikalier ( främst vid framställning av färgbilder), men visst kan jag sakna magin när bilden träder fram i framkallningen!
Här är det en krasse blomma som varit fotomodell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia