tisdag 12 januari 2010

Brunt blev vitt.

Julrosen är det enda som verkar vara levande i den bistra kylan, den sticker tappert upp sina blommknoppar.
Den bruna snön som färgades av jordstormen har nu blivit vit igen, det har snöat hela morgonen och förmiddagen.
Flädergrenar fyllda av lavar och mossa, ger underbara färger i allt det bruna och vita.

Tulpaner på dekis, snart är de slut, även om jag är rätt förtjust i halvvissnade blommor, men de kan vissna på olika sätt. I bland böjer sig stjälkarna elegant utåt och sedan faller blommorna sönder. Men det är lite olika, även förfall kan vara vackert och fult!

2 kommentarer:

  1. Hej Sophia!
    Vilka underbara bilder du tar! Ännu en blogg att bli glad av ;-) Lägger mig som följare hos dig för att kunna njuta ofta.....
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  2. Hej Nina, Kul att du tycker om bilderna och kul att du blir följare!
    Skall titta på din blogg. Allt gott/Sophia

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia