lördag 16 januari 2010

Det finaste glömde jag.

Jag glömde det finaste i Jardin Plume, bilden är inte så bra, detta var en gräslabyrint där man hamnade på denna fyrkantiga plats helt omgärdad av höga gräs, trädäck runt med sköna stolar och vattenspegel i mitten. Hemliga trädgårdar är något speciellt plötsligt känns det som om du befinner dig på en annan plats.

Också var det de överblommade vita rallarosorna, dem är jag helt förälskad i, skall hitta frö i år, de skulle förmodligen stortrivas i min grusiga sandiga jord.

3 kommentarer:

  1. Den var fin.... en ostörd vrå! En enklare variant på gräslabyrint blev jag sugen på att fixa till våren..... Börjar jag bara klippa i tid vore det ju inte en omöjlighet ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  2. Ja gräslabyrinten var underbar, plötsligt var man helt för sig själv, fin kontrast till den övriga trädgården och väldigt enkelt egentligen.

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia