fredag 29 januari 2010

Stilla snö.

Nu har det blivit stilla, snödrivorna har lagt sig på nya ställen, här är det ovanligt att snöstormar kommer från sydväst, det ger nya snöformationer.
Vackert och stilla är det idag, skönt väder.
Trädgården begravd i snö, jag undrar vad sorkarna har för sig under snön!
Jag hoppas att det finns något kvar av min rabatt när snön smälter, vissa år har de ätit upp irisar, dagliljor och lökar. Förhoppningsvis är det inte så farligt!

Och min favorit kom i går, nu skall jag läsa och fantisera om min köksträdgård, som även den är väl inbäddad i snö!

6 kommentarer:

  1. Hej
    Fint med snö!
    Var på ridning igår red ute i månskenet...
    Kataloger är härligt
    lycka till
    å Ha en go helg
    Monika

    SvaraRadera
  2. Visst är det vackert med vinterlandskap, speciellt som dina vackra foton framställer det :) MEN jag är rätt trött på isen som blev här hos oss i Göteborg - halt och eländigt för alla.

    Vårlängtan är stark, även om vi mildrar den med tulpaner och tidigt drivna vårlökar.

    Fast allt har ju sin tid... Ha en trevlig helg :)

    SvaraRadera
  3. Monika,låter underbart med ridning i månskenet!
    Och Lotta, ja just nu har vi en ny snöstorm, visst känns det ändlöst emellanåt, men våren kommer och precis som du skriver man får pigga upp sig med lite tulpaner. trevlig helg.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ja vilken härlig vinter vi har.
    Borde nog ha beställt den frökatalogen men som sagt jag har lovat mig själv att vara lite sansad i år med fröerna.
    Hur går det med boken?
    ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  5. Sydvästen råder här hela övriga året men under vintern kommer vindar o snön från norr.....
    O yr igen min nedfart :-(
    Jag är dock tacksam för kylan så snön är lätt. Skottar för hand.... blir det fler snövintrar får jag nog satsa på en slunga.
    Ha´t himla gôrgôtt i helgen
    Nina

    SvaraRadera
  6. Jo Annika det är fantastiskt med snön men i dag var jag trött på blåsten måste jag erkänna. Det går framåt med boken, det är väldigt kul.

    ja Nina jag skottar också för hand, just nu känns armarna som spaghetti efter att ha skottat fram stigar och infart.
    ha det fint i snön!

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia