torsdag 11 februari 2010

Award, tack Nina!



Jag fick en award för kreativt bloggande av Nina i Västerplana , det var min första award och jag blev jätte glad. Men jag har varit lite långsam med detta för jag visste inte riktigt vad man skulle göra.
Men nu har jag förstått att man skall skicka vidare till bloggar som jag tycker är bra och sedan skall jag berätta sju saker om mig själv som ni inte vet.
- jag har varit fälttävlansryttare som tonåring
- och som en följd av det trodde jag att jag skulle jobba med hästar och jobbade en kortare period hos hoppryttaren Rolf Göran Bengtsson
- jag är i grunden utbildad som skulptör
- har varit på barbecue med Björk på Grönland..för att det blev flygstrejk och flygbolagen samlade alla resenärer på ett lyxhotell
- har stora fötter och har svårt att hitta snygga och lagom stora skor
- önskar mig ett nytt växthus
- älskar att gräva i trädgården med spade

Jag skickar vidare till Monika Norrbys Här och nu
som jag gillar för att den är både vardagsnära och poetisk. Och till Mette Feldbos Sisyfos här handlar det om alla de där tvätthögarna och allt vi gör och borde eller inte borde göra.
HolgersSe och teckna för att den verkligen är en meditation att njuta av Holgers teckningar. Sedan är det alla trädgårdsbloggar jag tittar på, ni är duktiga och inspirerande allihop!
Att blogga är roligt och inspirerande till en massa annat jag gör, i min konst är det ofta långsamma processer, i jobbet med foton till reportage, broschyrer, böcker och hemsidor är jag mera bunden, därför är bloggen ett slags frirum för bilder i stunden och tankar här och nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia