tisdag 16 februari 2010

Visset och något finurligt.

Färgglädje i allt det vita, vita.
Vissnade krokusar.
Min engelska väninna har dessa finurliga krukor på blomsterpinnarna, med all snön har de kommit upp nästan två meter. Krukorna är gjorda av en dansk keramiker på beställning.
Tanken är förstås att man inte skall sticka sig på pinnarna och sedan ser det fint ut tycker jag.

Här ses krukor på blomsterpinnarna i Jardin Plume i Normandiet i Frankrike.
Ingen närbild, men de ses i mitten av bilden.
Kanske en ide även för svenska trädgårdar?

4 kommentarer:

  1. Du får tom, vissna krokus att bli vackra:)
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också förfall...
    Det kommer mera snö på torsdag sägs det.
    Se till att du har mat hemma för du har väl knappt plats till mer snö.
    Ha det så bra du kan
    Annika

    SvaraRadera
  3. Ja förfall är vackert och ofta tycker jag att färgerna i blommorna blir intensivare, strukturerna som uppstår i blad är spännande, jag har fotat sådant mycket, ett slag hade jag amaryllisar i hela huset i olika grader av förfall, det blev en hel bildserie..
    Snön överlever vi, vi har mat och ved och då kan det snöa bäst det vill!
    ha det gott/Sophia

    SvaraRadera
  4. Det kan behövas lite skydd på blompinnarna o även på armeringsmattorna som jag använder som klätterstöd. Var hos LindaLunda o gjorde mig lite olika toppar. BL.a. använde jag mormors gamla spiskrok för o göra mönster i leran...
    Här har just snön börjat falla igen så det blir till o skotta väg imorgon så jag tar mig till jobbet.... pust o stön ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia