tisdag 23 mars 2010

En sjö mindre.

Sjö nummer två är nästan borta nu, den uppstod för att vatten från sjö ett leddes bort via ett dike. Förhoppningsvis kan vi få tillbaka vår uppfartsväg i morgon!
Grusvägen är fortfarande delvis översvämmade, men det går att köra genom vattnet nu.
Igenslammat dräneringsrör i kombination med stora snömassor gav verkligen ett annat landskap, sjö landskap. Snödropparna har kommit fram nu i stora ruggar.
I min nerlagda lökbädd lever några överlevare kvar, några sällsynta snödroppar, krokus och vildtulpan. Jag vet inte vad snödroppen heter, barn tar gärna plantskyltar och då är minnet tyvärr inte så att jag kommer ihåg snödroppar planterade för 8 år sedan..

6 kommentarer:

  1. Snödroppar är min särbos älsklings blomma! och visst är dom söta:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Sååå vackra! Både fotot och motivet. Här i norr får jag vänta ett tag till innan lökarna vågar sig upp men jag njuter destomer av att din bild.

    SvaraRadera
  3. Ja snödroppar är fina, kanske jag blir galantofil, fast då får jag nog skriva upp inne vad jag sätter för rariteter, barn och hundar är inte bra i kombination med växtpinnar./Sophia

    SvaraRadera
  4. Kom att tänka vad en apotekare frågade mig häromdagen: vår ute, vart skall allt vatten att vägen, hur ser det ut? Ja, svarade jag, jag fick simma hit! Lite sanning låg bakom, faktiskt!
    :)

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder.... ska ut o fota mina i söderslänten imorgon....
    Så skönt att vattnet rinner undan igen, att bli isolerad är inte kul!
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia