tisdag 16 mars 2010

Första snödropparna!

I dag på morgonpromenaden hittade jag de första snödropparna!! Mot söder, intill ett litet torp stod de i solen. Här hemma befinner de sig under snö..
En helt magnifik morgon, frost , strålande sol och klarblå himmel.
Mossen i morgonljus, här blir det snart översvämmat, snösmältningen har inte tagit fart här ännu, fortfarande är det kalla nätter och bara få plusgrader på dagen. Jag börjar undra hur min parkering inför konstrundan i påsk kommer att bli, nu ligger här snö överallt, inga gräsfläckar som på bilden. De närmsta dagarna skall det bli plusgrader dygnet runt, kanske det hjälper?
Jag har fått en jätte fin present, koppar och skålar gjorda av Catharina Kippel, utsökta är ordet!

2 kommentarer:

  1. Förlorar mig in i bilderna.... underbara!
    O det är verkligen de snygga skålarna o kopparna också, vilken jättefin present!
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  2. Ja nog är vi på rätt väg nu mot våren. Kommer nog att ta sin tid att bli av med all snön ändå.
    Otroligt vacker bild över ängen.
    Ha det gott!
    Kramar

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia