onsdag 28 april 2010

Den har blivit rosa.

Rosa blir de vita julrosorna innan de vissnar, mot de helt nya gröna aklejabladen blir det ett häftigt färgmöte.
Lungörten har de finaste färger och mönster.
En liten fining som jag inte har satt en plantskylt hos, någon slags vårstjärna men precis vilken vet jag inte, kanske någon som vet?

Det går FORT nu, varje dag har det hänt något nytt när jag går runt och tittar och tar man sig tid att sätta sig ner och bar glo på allt som växer ser man mycket och vilken fantastisk variation det är i växtligheten. Här är lönnen nästan i blomm, om några dagar blir det bi och humlesurr kring lönnarna.

4 kommentarer:

  1. Det händer verkligen saker varje dag i naturen nu. Det är så härligt men det går även lite fort så man inte hinner med. Det vore härligt att vara ledig nu och hinna vara ute lite mer. Underbart fina bilder som du visar. Tack för dem!
    Kram annika

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt. Ja, det är fantastiskt att se dina bilder och uppleva hur varje dag är en ny. Och en så stor skillnad mot hur vi har det. 160 mil är oändligt långa denna tid på året.

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga och skarpa vårbilder du visar..... Kan tyvärr inte hjälpa dig med namnfrågan på den söta vita lilla blomman.

    Ha' det gott!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  4. Tack för att du förevigar den här magiska utvecklingen i bild. Det är nästan som man kan se blommorna andas -det blir så väldigt levande!

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia