torsdag 10 juni 2010

Blåst och ännu mera regn.

Här blåser hård vind i dag och regnar ännu mera, gräs, ogräs och sådder växer explosionsartat. Men det kan ändra sig fort, jorden här är mycket sandhaltig och ett par veckor utan regn resulterar strax i ett annat läge än nuvarande, som väl är som en djungel, fast en kall sådan..
Det syns kanske inte mycket på bilden, men alla växter står och slår i vinden och jag har fotat inifrån huset. Jag hoppas på att det snart blir lugnare väder, ogäsrensning i köksträdgården behövs nu!

När vädret inte inbjuder till trädgårdsarbete njuter jag av att kunna plocka buketter att ta in, både vilda och trädgårdsblommor är fina nu och finns i överdådiga mängder.
Här är det oxtunga, hundkex och daggkåpa.

10 kommentarer:

  1. Jag hann iallafall klippa gräset innan regnandet startade ;)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. ja, blä.
    vi har kasst väder i gbgtrakten också. förresten. har varit inne på dina andra sidor och tittat. vad fina saker du gör! både foton och skulpturer!

    SvaraRadera
  4. Ush vilket ruggväder ni har. Här är det regn och grått också.
    Ogräs finns det gott om här också, mest i perennrabatten förstås.
    Kul att ha en fin blandad bukett att njuta av i alla fall inomhus i väntan på vackrare väder.

    Ha det så gott!

    Annelie

    SvaraRadera
  5. Ja här växer det också så det knakar jag har klippt och klippt..
    Över 5omm regn ...
    Regnbuketter brukar jag göra av allt som ramlat i regnet.
    Ha det gott
    Annika
    Glömde ju säga ljuvlig bild...

    SvaraRadera
  6. Usch ja vad kallt det är.... I dag har vi dock haft sol och hyfstat varmt, men det ska bli kallare igen....... Buketter kan liva upp den kallaste och gråaste dagen och göra en glad! Fin mix av blommor!

    Ha en bra fredag!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  7. Vilken snygg grupp du har där! Och bambun, som kastar så vackra skuggor mot muren, när solen skiner!!! Här tar vi tacksamt emot regnet, som pågor nu. Vi får oftast alltför lite regn på försommaren.
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  8. Gillar buketten :) och på vårt bord står också en bukett bestående av Aklejor och blommorna från Björnrot :)

    Här är det också regn men mellan skurarna är jag allt ute och drar i ogräset och när skuren kommer, ilar jag in i lilla växthuset :)

    Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
  9. @Anncharlotte, jo jag han faktiskt också klippa gräset mellan regnen och det var välbehövt..
    @lotta på solrum, kul att du tittade på hemsidan och att du gillade skulpturer och foton, tyvärr blir det inte så mycket skulpturer nu, trädgård i stället, en jätte stor skulptur på ett sätt.

    Jo regnet är bra och det behövs, jag är nog bara otålig för våren har varit ovanligt kall och regnig här..

    ha en skön helg!
    Sophia

    SvaraRadera
  10. Ja, när ska det bli den härliga varma sommaren!?? Skolavslutning i regnväder! Ingen hit!
    Fick Gardens Illustrated i brevlådan idag så jag njuter den tills solen tittar fram igen! Fina bilder på Digitalis på omslagsbilden - och jag har sett att mina är riktigt stora nu! Älskar dem!

    Ha en skön helg! Hör av mig i veckan som kommer!

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia