måndag 5 juli 2010

Allt är så vackert nu.

Chokladblomman blommar på uteplatsen och alla riddarsporrarna håller på att slå ut, pionerna är på slutet, de lägger sig och blommbladen börjar falla.
De ettåriga vallmona blommar runt om på tomten, de är snälla med att självså sig ända ut i de mera vilda delarna av trädgården.
Just nu kommer jag inte hinna blogga så mycket, jag har en hel del fotojobb att göra framöver och resten av tiden vill jag vara tillsammans med mina barn som ju faktiskt har sommarlov även om jag inte har det.
Så ha några sköna sommarveckor allihop!



....och honungslöken den fanns! Den hade bara hamnat under pionen och fick kämpa lite för att komma fram i ljuset, så nu har jag min fotomodell!

15 kommentarer:

  1. Ja, det är så vackert att man nästan får nypa sig i armen:-)

    Ha det gott, H.

    SvaraRadera
  2. Tack Sophia, för dessa vackra bilder. Kommer att sakna dina bilder, tills du är tillbaka i cyberspace. Men det måste finnas tid för vila också:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  3. Ja det är det sannerligen...... Ha en skön sommar Sophia med jobb och barn och kanske lite ledigt emellanåt ändå...... Bilden på Honungslöken är ju en 10-poängare...... Såååå fin!

    Vi hös och syns lite längre fram!

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  4. Hej, vad trevligt att du börjat följa min blogg. Har varit lite på drift på sistone dock, men är så smått tillbaka...ja, sommaren den drar ut en från datorn! Kul att du bor i Lövestad, där har jag varit, fint. Måste titta runt hos dig mer vid tillfälle, vi har ju samma intressen, både trädgård och foto! Ha det så hörs vi!

    SvaraRadera
  5. Fina blombilder! Ha det så skönt!

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga bilder...njut av sommaren och barnen ;)

    SvaraRadera
  7. Tror det blir lite mindre bliggande för många av oss nu. Önskar dig en riktigt skön sommar. Ser fram emot din härliga bilder och inlägg lite senare:o)

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  8. Chokladblomman har en fin färg som jag är lite svag för. Roligt med dinosaurien i bakgrunden.
    Älskar när blommor självsår sig. De blir som små trevliga överraskningar på våren, och de får mig att tro att jag har en förmånlig omgivning.
    Verkar som om de flesta trappar ner på bloggandet nu, i alla fall de som har sommar. Mina Australienska bloggarvänner å andra sidan som går in i sin vinter har nog andra sysslor.

    Ha det så gott och njut av sommaren med dina barn.

    SvaraRadera
  9. Prövar igen med en kommentar.
    Gillar din choladblomma, och jag gillar dinosaurien i bakgrunden. Liten rolig detalj som får mig att le. Tänker på de små liven vi delar våran tillvaro med.
    Tycker det är kul när växter självsår. Det blir som små presenter där de oväntat dyker upp.
    Fina bilder som vanligt. Må så gott och njut av sommaren med barnen.

    SvaraRadera
  10. Å, ljuvligt med pionen och hosta! Hoppas du får riktigt fina sommardagar med barnen, växtligheten och verkligheten!
    /Emily

    SvaraRadera
  11. Tack för kommentarerna, jag ska försöka vara ledig när jag inte jobbar som sagt..
    Men nu sover alla barn utom tonårssonen, helt tyst förutom uggelungarna som sitter på ladutaket och ropar på sin mamma att de vill ha mat NU!
    Kanske blir någon bild då och då, ha det skönt i värmen.
    Sophia

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder. Ha en riktigt skön och vacker sommar!!

    SvaraRadera
  13. Ja det är härligt ute nu. Jag har känslan av att vilja ställa mig på bromsen för tiden ruuusar iväg alldeles för fort! Har aldrig varit med om en sommar som runnit iväg så snabbt som den här. Kanske är det nåt konstigt med tiden... :)

    Ha en härlig sommar!

    SvaraRadera
  14. Ha det så skönt ute i sommaren:)!

    Fina bilder, som vanligt.

    Rebecca

    SvaraRadera
  15. Vilka underbara bilder du visar. Nu avlöser blomningarna varandra och det är tid att bara njuta! Tack för fantastiska bilder!

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia