fredag 24 september 2010

Landskapet går mot höst

Landskapet blir mera grafiskt när det blir mindre löv på träden, efter sommarens tunga grönska tycker jag om det, det är roligare att fotografera och det är vackert. Fast jag har verkligen svårt att förlika mig med att det är höst i år, jag brukar inte känns så, trots det börjar det vara höst vare sig man vill det eller ej.
I morse var det den finaste måne, här har varit fullmånesken på nätterna, det har varit möjligt att se hela landskapet.
Lupinblad


Och jätteverbenorna, de blommar för fullt i en kruka på gårdsplanen, vissa år övervintrar de i krukan, andra år fryser de bort.
Trevlig helg!
The landscape is changing shape now from the summers heavy green into autumn with less leaves on the trees, I like the change, more graphic and easier to take photos of.
My Verbena bonariensis are flowering beautifully in the courtyard.
Have a nice weekend!

11 kommentarer:

  1. du bor så himla fint!
    trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Happy Autumn Sophia! Thank you for the beautiful glimpses into your bucolic landscapes and stunning details. I love the clothesline!! Have a lovely weekend. Kram Carol

    SvaraRadera
  3. Vackert....
    Jag brukar tänka, att vad vore våren om vi inte hade hösten....lite tröst som gör att jag kan förlika mig med hösten och faktiskt tycka om den också...iallafall när den är som bäst ;)

    SvaraRadera
  4. Höst och tidig vår är den tid på året då naturen har vackrast färger, tycker jag.
    Din översta bild är helt underbar.
    trevlig helg
    Birigtta

    SvaraRadera
  5. Ciao, you live in such a beautiful place! And your pictures are great. I cannot understand your language so I have used the translator (which is very funny indeed !! I understand just a little..:)) Have a nice Autumn season
    viola

    SvaraRadera
  6. The first picture is very calming,I feel real peace.I presume you live in the countryside...?
    Picture of your loundry drying is wonderful.
    Jag tycker
    Henrietta:)

    SvaraRadera
  7. Översta bilden är helt underbar; fägerna, stämnningen och landskapet.

    Så häftigt mea alla sticklingar -jag håller tummarna att de klarar sig.

    Skön helg / Maria

    SvaraRadera
  8. jag är lite avis på att ni verkar bo så härligt enskilt och i underbara omgivningar som det ser ut. Dina bilder är jättevackra och ger mycket känslor. Jag gillar hösten med klar luft och skalor i brunt och grått, dina bilder förmedlar mycket av den känslan jag har just nu.

    SvaraRadera
  9. Vackert! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder, som alltid!
    Tycker bladen på träden utanför gick till gult från ena dagen till den andra men jag tillhör dem som älskar hösten; dofterna, det mjuka ljuset, lugnet och luften. Fast det är inte kul att det blir mörkare, men frökatalogerna dimper ju ner redan i Dec. så då är det bara att börja drömma igen :)

    SvaraRadera
  11. Åh vilka fina bilder! Jag är speciellt förtjust i lupinbladen, grönt med en tydlig form, det gillar jag! Så bra framförhållning med dina buxbomssticklingar, buxbom tillhör ju favoriterna som du säkert har förstått på min blogg... /Katarina

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia