tisdag 12 oktober 2010

Frozen-fruset


Frost för tredje morgonen i rad och i morse var det rejält kallt, fick skrapa rutorna på bilen. Fortfarande härdar vissa blommor ut även om de får sig en törn under de kalla nätterna.
Alla krukor är burna inomhus, men en del fattas att bli uppgrävt i trädgårdslandet, men det klarar sig så länge det bara är lätt nattfrost. Blomman är en rosenskära, Cosmea bipinnatus.
Framför huset gräver jag, och gräver, inlägg om det kommer.
ha en bra vecka!

Frozen Cosmea bipinnatus, this was the third frozen morning, most flowers fades away, but some turn into flowers again in the sun during the day.
Have a nice week!

13 kommentarer:

  1. beautiful photos Sophia!

    Kisses from Croatia.

    Zondra Art

    SvaraRadera
  2. Vansinnigt snygg bild! Höstigt vemodig.

    SvaraRadera
  3. Burr, den där blomman får mig att frysa.
    Väntar med spänning för att se vad du gräver för något.

    Kram

    Annelie

    SvaraRadera
  4. Ciao Sophia, è stupenda !
    buona settimana

    SvaraRadera
  5. Alla årstider har sin charm, men är det inte tidigt med frost hos er nu? Jag har tagit in några krukor, de flesta står kvar ute men har förberett för vinterförvaringen i källaren.
    Vacker bild:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Så vackert...och så kallt. Vi har bara haft en frostnatt hittills och jag hoppas det förblir så ett tag till. Har hittat en bortglömd klematis som har en knopp på väg för första gången, och jag är såå nyfiken på vad det är för sort.
    Ha en bra vecka. Kram

    SvaraRadera
  7. Åh så vackert! Nu längatr jag efter att vara ledig här hemma också så att man hinner med att ta lite höstbilder innan vintern kommer. Men jag får njuta av dina istället :)
    Må så gott!
    Ninni

    SvaraRadera
  8. Så stark frost i Skåne! Aj, aj. Här har vi haft några frostnätter men inte så vassa. Som alla andra odlare kämpar jag på för att hinna röja, kompostera, höstgräva innan tjälen kommer. Underbart väder de senaste dagarna-
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  9. Heijsan Sophia. What a beautiful photo but it give shivers, so cold. We had the first snow some parts in Finland.

    SvaraRadera
  10. Så vackert! Så spröd! Jag gillar denna tiden på året också. Tycker om lager på lager och färgerna.
    Ochkvällarna är fantastiska med dessa solnedgångar. sitter just nu och ser på en.
    Ha det så bra!
    Pella

    SvaraRadera
  11. Hej Sophia!
    Tänk att frost kan vara så ljuvligt vackert! Men vemodigt och sorgligt på samma gång.
    Ha det så bra.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera
  12. Fin frostbild, men jag vill egentligen slippa den (frosten alltså). Ska bli spännande att se vad det är du gräver. Ha det bra! /Katarina

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia