torsdag 24 februari 2011

idag


Idag är en dag..lite så känns det just nu, kallt, vitt, vackert men ljuset har kommit tillbaka och vår blir det förr eller senare.
I helgen ska jag så tomater och titta igenom alla fröer, några få ska sås tidigt ,annars är min erfarenhet att det är bättre att vänta, rangliga, förväxta plantor inget kul.
Denna veckan är det sportlov här, huset är fullt av sportlovslediga barn och jag försöker jobba emellanåt, det funkar inte jättebra kan jag säga.
Att jobba hemma har sina baksidor, även om fördelarna är många.

På bloggen "sommar året runt" finns en utlottning av en bok, se bilden och besök bloggen den är väl värd ett besök även utan utlottningar!

10 kommentarer:

  1. Mmmmm..... vacker bild.
    Här har vi också lov. Pojkarna är hemma och jag får inte mycket gjort heller. Men det gör inget.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vacker bild. Tygmönster känner jag spontant! Eller rullgardin. Tänk att få dra ner den här silhuetten för fönstret i den blå skymningen?
    Lycka till med tomaterna.
    Hälsningar
    Kristina

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte också på så ljust det var i morse. Härligt!!! men jag sprang väldigt fort mellan bilen och in.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så vacker bild, Sophia!
    Visst är det skönt med det återvändande ljuset, tänkte på det när jag hämtade lilleman på dagis efter jobbet och det var ljust. Jag är nog lite iskall i år och väntar med frösådderna för jag hade problem med gängliga plantor.
    Ja visst är det lite knäppt att vi bor så otroligt nära varandra och inte ses, men jag känner att den tiden kommer, och den som väntar på något gott....
    Ha det gott och sköt om dig!
    Kram Pella

    SvaraRadera
  5. Nu är det varmare, bara minus 10 grader och ljuset är så välkommet tillbaka.
    Sommar året om är en jättetrevlig blogg:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Hej, ja vi sa det imorse när vi åkte i väg till skola och jobb, att det är så skönt att det är ljust..,men ovant. Så ovant att det nästan kändes som vi hade försovit oss och nu var jättesena...;)
    Här var det sportlov förra veckan, då var man o son och åkte skidor, jag fick vara hemma o jobba ...
    Nu är de hemma igen :)
    Skönt med några dagars ensamhet, men allra bäst när de är här igen!

    Ha det gott, lycka till med plantorna

    SvaraRadera
  7. Vacker bild! Ja nu längtar man till våren!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  8. Ohh så vacker bild med grenarnas skira nätverk och månen längst där borta...... och den blå bakgrunden........ Du har verkligen den där blicken att hitta scenerierna för de mest magiska bilderna!!!

    Har inte heller börjat med några sådder ännu... har ingen riktig tilläggsbelysning, så jag resonerar precis som du. Men alldeles snart så är det ändå dags. Jobbar också hemifrån... och lov är svåra ;-) Vårt sportlov är först v.10.

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  9. Så vackert i går morse...jag tog också några bilder faktiskt...
    ha en bra helg ;)

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia