måndag 2 maj 2011

Allt på en gång.

Allt blommar på en gång känns det som, vackert alldeles underbart vackert är den skira grönskan nu och alla blommor. Jag hinner inte med, jag får ärligen erkänna att jag blir stressad. Fast idag är det kallt på ett sätt bra det bromsar allt något och det ger mig mera tid..tid till att fotografera allt detta vackra.
Och så här års borde jag bara vara ute, fota och njuta, njuta efter hela långa mörka vintern, njuta av att allt faktiskt lever igen.

En alldeles ensam tulpan, vilken sort det är vet jag inte men den måste vara tålig den har stått på samma plats i 10 år och blommar snällt, men den blir inte till fler.
I köksträdgården på kanten mot fårhagen har vi fått en hög stolpe för elsladden till stängslen, och på stolpen fågelholkar, då gillar jag stolpen lite mera, först tyckte jag den var för stor..

Grävt och grävt har jag gjort, rensat och spritt hästgödsel, nästan klar, fattas två sängar av 14, sen kan det roliga börja att så och plantera. Sått lite har jag gjort redan i en säng som jag gjorde klar före de andra, men allt det roliga med att tänka ut hur det ska se ut, när vad blommar, färger och former, det kommer nu, belöning för många, långa timmars grävande.
Right now everything is happening, so many trees and flowers are flowering, so beautiful, but I can't keep up with everything, I want to take photos of all this beauty.
I have been digging and digging in my kitchengarden, finally there just are to more to dig and 12 are done. Then all the fun begins, planning and designing flowers and vegetables together.

9 kommentarer:

  1. Visst känns det så, allt exploderar på en gång och man hinner inte med. Lite stressad känner jag mig också för att jag vill hinna med att fota.
    Smart att sätta upp fågelholkar för att få stolpen mer acceptabel.
    Mitt trädgårdsland blev också förberett i helgen, men den är ju bara en bråkdel av storleken på din.
    Så kul med din solitära tulpan, en sådan får en att dra på munnen lite kan jag tänka när den kommer upp på våren troget år efter år. Som en kär gammal vän. Vackert foto,

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja - explosion var det ja... och vackert är det just med alla slån och fågelbär som blommar.

    Jag tycker om din stolpe med holkarna - ser fint ut!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Lycka till med det 'roliga' - planteringarna! Och, vad hade damen tänkt sig i de 14 bäddarna...?/Anja

    SvaraRadera
  4. Perfekt med holkarna där på stolpen.
    Visst är det härligt nu....
    Ha det bra ;)

    SvaraRadera
  5. Lustigt att vi tycker det är bra att temperaturen sjunker, men nu räcker det, alldeles nyss snöade det lite här hos mig.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det går bestemt lidt (for) hurtigt lige nu, men det har været dejligt med varme oven på den kolde vinter. I dag var det igen vantevejr, men forhåbentlig kun for en kort bemærkning.

    Jeg er helt forelsket i dine to forrige indlægs foto. Ærgerligt, at jeg ikke nåede din udstilling, men måske næste gang.

    Ha´en god aften
    Birgitte/Landliggeren

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt men jag håller med dig...det går för snabbt. Jag hinner inte alls med och då har jag inte heller någon trädgård.
    Det är lätt att stressa upp sig på våren.
    Härliga bilder från din trädgård!
    Kram NInni

    SvaraRadera
  8. Jag kan bara instämma till fullo. Det känns som om naturen också är lite stressad och öser på i turbofart. Stolpen blev ju jättecharmig med holkar på. Jag går och önskar mig en hög stolpe - fast jag vill ha en tvärpinne på den så ugglorna kan sitta och spana efter sork där.
    Kram

    SvaraRadera
  9. stolpen med holkarna är ju helt ljuvlig! jag såg redan en tio stycken till där runt och neråt!
    =)
    susanne

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia