söndag 13 november 2011

Morgon idag

Finaste fågelmaten har jag köpt i en liten butik som öppnat här i Lövestad, mer om butiken kommer i ett eget inlägg.
Köksträdgården är vacker fortfarande och det finns olika sorters bladkål och persilja att äta.

Mossen idag på morgonpromenaden, nu har bonden tagit hem betesdjuren och det är lättare att gå igenom betesmarkerna, jag går samma promenad varje dag ( nästan), låter tråkigt men är underbart, skiftningarna i väder, ljus, årstid ger olika upplevelser varje gång.
Today it's a beautiful morning, my walk today was a pleasure. Now it's easy to walk in the meadows again when the farmer has his animals at home instead. I walk the same walk almost every day, but it's different every time, different weather, light, birds, animals..

7 kommentarer:

  1. Det är absolut inte trist att gå samma promenadvägar - hur ska man annars uppleva skiftningar i årstider eller ljusspelet under dagen?
    Underbara bilder speciellt den sista, tycker Eva

    SvaraRadera
  2. så söt fågelmat!

    Älskar dina bilder! enfröjd året om

    SvaraRadera
  3. Inte bara fin är fågelmaten, ser god ut också:)
    Jag tar alltid samma promenad, Lillfjärden runt och börjar vid Kärleksstigen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag går också samma runda var morgon. Tycker om att se skiftningarna allteftersom årstiderna skiftar....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastisk bild från köksträdgården!!!! plus 100 utropstecken till!

    /Ruben

    SvaraRadera
  6. Vilken fin fågelmat! Och superfina bilder som vanligt!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Ljuvliga bilderSophia. Visst är just den där tiden på året nästan mest fotogenisk av alla årstider?/Anja

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia