söndag 19 maj 2013

Köksträdgården

Det blir en köksträdgård i år också, varje år undrar jag om jag ska orka gräva allt...Nu är det grävt, rensat, gödslat, sått och utplanterat! Återstår gör att beskära pilehäcken som syns i bakgrunden.


Nyutplanterade kardon och linnetagetes, ser lite ynkliga ut, men de växer snabbt till sig. Redan nu går det att skörda av den perenna rucolan, och sedan kommer allt det andra. Att kunna gå ut och hämta middagen i trädgårdslandet sommartid är bland det bästa jag vet!

3 kommentarer:

  1. Ciao! Seguirò con piacere il tuo bel blog!

    Un saluto!

    SvaraRadera
  2. Our "garden" is planted in big pots in our court yard! Amazing how much it can produce;-) Tomatoes ready to harvest along with green peppers (paprika) Love it! Love it!

    SvaraRadera
  3. Oj vilken ambitiös och härlig köksträdgård! Ser verklgien fram att se den i sitt frogdiga stadium.

    Kram Malin

    SvaraRadera

Hej, du är välkommen att lämna en kommentar, det är roligt att få veta vad du som besöker min blogg tycker och tänker.
Jag svarar i mån av tid, men på vår, sommar och höst kryper jag mest runt i rabatter och fotograferar eller rensar ogräs.
Varma Hälsningar
Sophia